Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.09.2008 15:26 - Всемогъщият...
Автор: rinsewind Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1295 Коментари: 5 Гласове:
2



"… Но все пак какво бихте посъветвали всемогъщия? Какво, според вас, би трябвало да направи всемогъщият, за да кажете: ето сега светът е добър и хубав?…

 

Усмихвайки се одобрително, Будах се облегна на стола и сложи ръце на коленете си. Кира любопитно го гледаше.

 

— Добре тогава — каза той, — ето. Бих казал на всемогъщия: «Създателю, не зная твоите планове, може би ти дори не смяташ да правиш хората добри и щастливи. Пожелай го! Толкова лесно е да се направи то! Дай на хората достатъчно хляб, месо и вино, дай им покрив и дрехи. Нека изчезнат гладът и нуждата, а заедно с тях и всичко, което разделя хората.»

 

— И това ли е всичко — попита Румата.

 

— Смятате, че е малко?

 

Румата поклати глава.

 

— Бог би ви отвърнал: «Хората няма да имат полза от това. Защото силните във вашия свят ще отнемат от слабите онова, което съм им дал, и слабите, както преди, ще си останат бедни.»

 

— Ще помоля бога да защити слабите. «Вразуми жестоките управници» — ще му кажа аз.

 

— Жестокостта е сила. Ако изгубят своята жестокост, управниците ще изгубят силата си и други жестоки ще ги заменят.

 

Будах престана да се усмихва.

 

— Накажи жестоките — твърдо каза той, — та силните да изгубят желание да проявяват жестокост към слабите.

 

— Човекът се ражда слаб. Той става силен, когато наоколо му няма друг по-силен от него. Когато бъдат наказани жестоките сред силните, тяхното място ще бъде заето от силните сред слабите. Също жестоки. Тогава ще трябва да се наказват всички, а аз не искам това.

 

— Ти по-добре виждаш, всемогъщи. Направи тогава просто така, че хората да получават всичко и да не си отнемат онова, което ти си им дал.

 

— И от това хората няма да имат полза — въздъхна Румата, — защото когато получат всичко даром, без мъка, от моите ръце, те ще забравят труда, ще изгубят вкус към живота и ще се превърнат в мои домашни животни, които ще бъда принуден занапред вечно да храня и обличам.

 

— Не им давай всичко наведнъж! — разпалено каза Будах. — Давай им по-малко и постепенно!

 

— Постепенно хората сами ще си вземат всичко, което им потрябва.

 

Будах неловко се засмя.

 

— Да, виждам, че не е толкова просто — каза той. — Аз като че ли не бях мислил по-рано за такива неща… Струва ми се, ние с вас разгледахме всичко. Впрочем — той се наведе напред — има още една възможност. Направи така, че хората най-много да обичат труда и знанието. Трудът и знанието да станат единствен смисъл на техния живот!

 

Да, ние също имахме намерение да опитаме това — помисли си Румата. Масовата хипноиндукция, позитивната реморализация. Хипноизлъчители на три екваториални спътника…

 

— Бих могъл да направя и това — каза той. — Но струва ли си да се лишава човечеството от неговата история? Струва ли си да се подменя едно човечество с друго? Няма ли това да бъде същото, както да се изтрие това човечество от лицето на земята и на негово място да се създаде ново?

 

Сбърчил чело, Будах мълчеше и обмисляше. Румата чакаше. Навън отново жално заскърцаха колите. Будах тихо продума:

 

— Тогава, господи, заличи ни от лицето на Земята и ни създай отново по-съвършени… или още по-добре остави ни и ни позволи да вървим по своя път.

 

— Сърцето ми е изпълнено с жал — бавно каза Румата. — Не мога да направя това.

 

И тогава той видя очите на Кира. Кира го гледаше с ужас и надежда."

 




Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. basta - :)
20.09.2008 12:03
и на мен не ми се вярва, че Всемогъщият би се радвал да ни заличи...все едно да убиеш детето си..не вярвам, че Той е такъв...не ми се вярва и да иска да ни остави в нашия път на безумие, по - скоро умопомрачение, защото се самоунищожаваме в него...това, което вярвам, е, че иска ние сами да направим своя свят добър и хубав..е, не съвсем сами...по - скоро сами да открием Начина това да се случи, а този Начин Той ни го е дал и само като излезем от умопомрачението си, или по - точно сърцепомрачението си...тогава Го намираме. поздрави за мъдрата притча.
цитирай
2. rotazia - Писна ми да съм разсъдлива, поня...
17.11.2008 14:16
Писна ми да съм разсъдлива ,понякога и добра , писна ми да съм умна и ...пак добра...
цитирай
3. rotazia - Мислите ни, корените щедри, гра...
18.11.2008 09:54
Мислите ни ,
корените щедри ,
градините в сърцата ни
спасиха !
А ,думите ни ,
искренни и ведри
със цветове я украсиха !
Дървото на делата ни
отрупаха със плодове
от боговете !
цитирай
4. rinsewind - Оставям всичко пред вратата и ...
18.11.2008 10:42
Оставям всичко пред вратата
и влизам вътре,гдето зная,
че призракът на суетата ми
уплашен в мен не ще витае...

Оставям всичко,влизам гол,
без дипломи,сертификати,
без спомен,мисъл и без дом
във царството на тишината...

Отавям всяко "Аз" отвън,
за дреболии да воюва,
и влизам пак във своя мир,
където само мир царува...
цитирай
5. nueno - да. . трудно, ужасно трудно е да б...
15.12.2008 21:53
да.. трудно, ужасно трудно е да бъдеш бог.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rinsewind
Категория: Лични дневници
Прочетен: 83054
Постинги: 30
Коментари: 148
Гласове: 816
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930